ΟΦΗ-ΠΑΣ: Τα πανό της οργής

Eπιμέλεια:Σπύρος Αλεξάκης

Διαβάζω: “Πανελλήνια η κατακραυγή για τα πανό των οπαδών του ΟΦΗ στο παιχνίδι με τον ΠΑΣ”.Λάθος.Είναι δύο διαφορετικά πανό,δύο διαφορετικά μηνύματα. Γράφει ο Σπύρος Αλεξάκης

Είναι είκοσι,σχεδόν χρόνια από τα περίφημα μπαράζ της Ρόδου,που βέβαια δεν ήταν ακριβώς “μπαράζ της Ρόδου” αφού ο ΟΦΗ χρησιμοποίησε τη Ρόδο σαν έδρα,ενώ ο ΠΑΣ έπαιξε κανονικά στο γήπεδο του το ένα παιχνίδι που το αναλογούσε βάσει της βαθμολογίας εκείνης της -παράξενης- χρονιάς (2000-2001) όπου ο Όμιλος ενώ ερχόταν από μια ευρωπαϊκή συμμετοχή,έφτασε να παίξει αγώνες μπαράζ για τη σωτηρία του.

Speedbet: Τοποθέτηση επιλογής σε μόλις 2″

Αντίπαλος του η νεοφώτιστη στην κατηγορία ομάδα των Ιωαννίνων που είχε τερματίσει μια θέση κάτω από την ομάδα του Ηρακλείου και έτσι ο ΟΦΗ ήταν αυτός που είχε το πλεονέκτημα της έδρας.
Δύο ματς στο γήπεδο του και ένα σε εκείνο του ΠΑΣ.
Ο ΠΑΣ δηλαδή έπαιξε κανονικά το παιχνίδι στην έδρα του,όπου σημειώθηκαν και επεισόδια, “ντου” στο ξενοδοχείο όπου έμενε ο ΟΦΗ,ενώ οι μελανόλευκοι έπρεπε να παίξουν μακρυά από την Κρήτη γιατί η έδρα τους ήταν τιμωρημένη μετά τα …ιστορικά επεισόδια με την Παναχαϊκή.

Τα γράφουμε αυτά για να βάλουμε μερικά πράγματα στη θέση τους,επειδή ο παράλληλος μύθος των φίλων από τα Γιάννινα λέει ότι η ομάδα τους αδικήθηκε γιατί “την έστειλαν να παίξει μακρυά από την έδρα της,στη μακρινή Ρόδο”.
Δηλαδή αν ο ΟΦΗ δεν ήταν τιμωρημένος και έπαιζαν στο Γεντί Κουλέ,θα είχαν καλύτερη τύχη;
Αστεία πράγματα.

Το τι έγινε και τι δεν έγινε σε εκείνο το τελευταίο παιχνίδι των μπαράζ δεν αξίζει να το αναφέρουμε εδώ.Γιατί πρέπει να πιάσουμε την ιστορία από την αρχή.Τι είχε γίνει στο πρώτο παιχνίδι και σε εκείνο των Ιωαννίνων.Τι έπαθαν οι οπαδοί του ΟΦΗ που έφτασαν πρώτοι και αντιμετώπισαν τους “οικογενειάρχες” του ΠΑΣ,που όταν ήταν περισσότεροι στη Ρόδο “έτρεξαν”τους Κρητικούς,ενώ μετά που κατέφτασε το “Δημητρούλα” είχαν απαίτηση οι χιλιάδες της άλλης πλευράς να το παίξουν οπαδοί του Γκάντι και της μη-βίας.

Σε κάθε περίπτωση όμως εμείς πρέπει να καταδικάσουμε τις πράξεις βίας και από τη μια αλλά και από την άλλη πλευρά.Το σημειώνουμε αυτό γιατί το επίσημο αφήγημα λέει ότι πράξεις βίας είχαμε μόνο από την πλευρά των οπαδών του ΟΦΗ κάτι που είναι ένα τεράστιο ψέμα.
Δείτε το βίντεο του γκολ του Μάουρο όπου πανηγυρίζει προς την πλευρά των Γιαννιωτών για να δεχτεί βροχή από μπουκάλια και πέτρες.
Ήταν αντίδραση “φιλήσυχων” φιλάθλων αυτή,που πήγαν να δουν απλά την ομάδα τους;
Δεν νομίζω.


[Φωτό: Οι “οικογενειάρχες” του ΠΑΣ ρίχνουν έναν τόνο πέτρες και μπουκάλια στον σκόρερ του ΟΦΗ,Μάουρο ντα Σίλβα.Μπαράζ Ρόδου,2001.]

Από τότε κύλησε πολύ νερό στ’αυλάκι αλλά ένα πράγμα έμεινε σταθερό:
Το μίσος από την πλευρά της ομάδας της Ηπείρου προς τον ΟΦΗ (λογικό) άλλα και για ο,τιδήποτε το κρητικό (παράλογο).
Για έναν λόγο που δεν μπορούμε να τον κατανοήσουμε,οι “γαλάζιοι” πήραν πολύ βαριά εκείνον τον υποβιβασμό αλλά και το ότι ηττήθηκαν οπαδικά ή τουλάχιστον έτσι φάνηκε σε όλη την Ελλάδα.

Πάνω σε εκείνο το δεύτερο μπαράζ έχτισαν ένα ολόκληρο οπαδικό κίνημα,κάτι άγνωστο σε εκείνους μέχρι τότε,αφού οι οι οπαδικές τους κόντρες ήταν με κάτι Ηλυσιακούς και λοιπές ομάδες γειτονιάς της Αθήνας ή την Αναγέννηση Άρτας,τα Τρίκαλα και τις επαρχιακές ομάδες της ευρύτερης περιοχής τους.
Ο ΟΦΗ,η Κρήτη,εκείνος ο ΟΦΗ που ήταν όντως τότε μια μεγάλη ομάδα,αποτέλεσε τον χρήσιμο εχθρό πάνω στον οποίον έκτισαν ένα ολόκληρο κίνημα και αυγάτισαν τον κόσμο τους.Μέχρι εκεί όμως όλα καλά.Από του σημείου όμως να βρίζεις την Κρήτη και τους Κρητικούς με ρατσιστικά πανό,με συνθήματα για “λεπρές μάνες” και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο,η απόσταση είναι μεγάλη.

Εδώ να πω ότι παραδόξως δεν έχω διαβάσει ούτε έναν μυαλοπώλη αθηναϊκής εφημερίδας που να καταδίκασε το πανό του πρώτου γύρου που έδειχνε την Κρήτη βομβαρδισμένη ή τα παλιότερα που μιλούσαν για απογόνους του Ιμπραήμ (;).Αντίθετα από τη Δευτέρα διαβάζω για τα δύο πανό του Γεντί Κουλέ από το ματς του Σαββάτου,όπου ήταν “άθλια”,”προκλητικά” και “καταδικαστέα”.

Εκείνο που μιλάει για το ξύλο και έχει πάνω ζωγραφισμένο ένα μάτι,ναι,ήταν “too much” και δεν έπρεπε να ανέβει.Το άλλο όμως γιατί;Έγραφε κάτι κακό;Είχε κάποια ανακρίβεια;
Δεν έπαιξαν ρόλο οι Κρητικοί στους Βαλκανικούς Αγώνες και στην απελευθέρωση της Ηπείρου και της Μακεδονίας;Χωρίς μάλιστα να είναι ακόμη μέρος της ελληνικής επικράτειας αλλά ανεξάρτητο κράτος (Κρητική Πολιτεία).
Τα έβγαλαν από το μυαλό τους εκείνοι που τα έγραψαν;Δεν νομίζω.
Όταν οι άλλοι σου λένε ότι δεν είσαι Έλληνας,πρέπει να τους απαντήσεις υπενθυμίζοντας τους την Ιστορία.Τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο.

[Τραγούδι: Ακούμε στο 3:45]

 

 

 

 

 

 

 

13 σχόλια

  1. Kαλα τα λες.ετσι είναι.οφη είναι έθνος πατρίδα αγάπη για ποδόσφαιρο καθαρό.η διοίκηση να ασχολείται με την ομάδα και να διαβάσει ιστορία.ο ψευτοκαθωπρεπισμος να μείνει στην Ολλανδία και έξω από εδώ.ορισμενα πράγματα να μπαίνουν στην θέση τους και να δίνονται απαντήσεις.δε θα κάτσουμε να μας …. Και μέσα στο σπίτι μας δε θα δώσουμε απάντηση.οι οπαδοί του ΟΦΗ δεν βγάλαμε εμετικά πανό.αλλοι έβγαλαν και εμετικές καταδίκες και πανο

  2. Σπυρο τα ειπαμε και στο σαρη θα τα πω κι εδω ακριβως τα ιδια καλα καναμε και απαντησαμε οπως γουσταραμε στο ελεεινο πανο του πας υπαρξαν ομως καποιοι εδω μεσα που ενιωσαν λεει ντροπη για τη θυρα 4 .τι λετε ρε γιδια τι πρεπει να κανουμε δηλαδη να μην απαντησουμε στα μπουμ και στις βομβες για το νομο ηρακλειου;να κατσουμε να μας γαμησουνε θελετε οι οπαδοι αλλων ομαδων;αμα δεν απαντας και δεν αντιδρας κανεις δε θα σε πει κυριο αλλα μαλακα και ηλιθιο οποιος δε γουσταρει να παει στην εκκλησια κι οχι στο γηπεδο οσο για τη παε που βγηκε να κατακρινει τη θυρα 4 ας κοιταξει να σωσει την ομαδα και ν αφησει στην ακρη τις δημοσιες σχεσεις και τις μαλακιες δεν ειδα εγω τη διοικηση του πας να βγει να μαλωσει τους φιλαθλους της για το πανο με το μπουμ ουτε καν ο κ πετρακης που τον υποδεχτηκαν τρομαρα τους καποιοι ασχετοι εδω περα αντε ελατε στα σωστα σας ρε

    1. εισαι ενας αθλιος μισανθρωπος νικο και κατωτερος του οπαδικου κινηματος του ΟΦΗ και κυριως μακρυα απο καθε τι εκφραζει την κρητη αλλα και την τωρινη διοικηση και ιδιοκτητη.ανθρωποι που επικροτουν την βια και μαλιστα χαιρονται που ενας αντιπαλος οπαδος εχασε το ματι του και περηφανευονται κιολας!!!! εισαι ισαξιος με καθε σκατογαυρο στρατιωτη του μαρινακη

      1. Κρητικος αποκλειεται να σαι κι αν εισαι σιγουρα δεν εισαι απο το νομο ηρακλειου το πανο που σηκωθηκε ασε εξω τα ματια και τα φρυδια μιλαω για την ιστορια που ειδες εσυ βια στο πανο το δικο μας ;αντιθετως το πανο του πας ειχε πολεμο ρε ηλιθιε δε σε ειδα να βγεις να πεις τιποτα ναι ναι αμα ειμαστε καλα παιδια θα μας δωσουνε το βραβειο τα αλλα πεταλα των ομαδων ακριβως μονο να φτιαξουμε στο συνδεσμο ενα μερος να βαλουμε τα βραβεια μας ασε μας ρε πες οτι θες αλλα δε θα μου ξαναπεις εμενα τι θα λεω εγω καταλαβες κι εσυ κι ο γιαννης στο κατηχητικο γρηγορα δε θα σου ξανααπαντησω γιατι δε γουσταρω σινομιλιες με και καλα οπαδους που τρωνε πασατεμπο απεναντι καθαριζουνε τα καρεκλακια για να κατσουνε ακουνε ραδιοφωνο η σερφαρουνε ενταξει α παρατα μας

    2. Οποίος μελετά ιστορία και την υπενθυμίζει είναι ακροδεξιός και δεν συνάδει με τους γύρω.βεβαια γιατί η μόδα του διεθνισμού και του είμαι πρόβατο και με κάνουν γιατί είμαι ένα αμόρφωτο ον ότι θέλουν είναι καθωσπρέπει.ακουστε λοιπόν ότι εμείς ακολουθούσαμε ακολουθούμε και θα είμαστε ΟΦΗ παντού και πάντα πριν και μετά Μπόυση.το μόνο όνομα που μας νοιάζει είναι του ΟΦΗ.στηριζω διοίκηση μόνο για το καλο του ΟΦΗ.αλλα επειδή βλέπω και οπαδικο ψευτοοπαδισμο στην γ εθνική εγώ έτρεχα και όχι τα νούμερα εσεις

      1. Να μελετάς την ιστορία αδερφέ, γιατί όποιος δεν τη γνωρίζει ή την ξέχνα είναι καταδικασμένος να την ξαναζήσει (βλέπε ανοδος των νεοναζί).
        Ωστόσο, για να μελετάμε την ιστορία υπάρχουν οι βιβλιοθήκες. Τα πέταλα υπάρχουν για το τραγούδι την καύλα και την πόρωση. Όχι για να μελετάμε την ιστορία. Όλοι το ξέρουν αυτό.

  3. Αυτές τις απόψεις να τις κρατάς για τον εαυτό σου μεγάλε! Άσε εμάς τους άσχετους, όπως μας λες, να υποδεχομαστε όπως νομίζουμε τον Πετράκη και τον κάθε Πετράκη. Με το να επικροτείς όλες αυτές τις γελοιοτητες νομίζεις οτι σε λένε μάγκα δηλαδή; Ε ρε τρομάρα σου κιόλας! Το μόνο ενθαρρυντικό στην όλη υπόθεση είναι το ότι η διοίκηση κάτι απόψεις σαν και τις δικές σου, ξέρεις που τις έχει γραμμένες!

    1. Ναι ρε εγω θα κραταω τις αποψεις μου και δε θα τις λεω για να βγαινεις να λες μονο εσυ τις δικες σου ;τι λες ρε;μηπως εισαι τιποτα χουντικος ;μονο εγω μιλαω μονο εγω τα λεω καλα εσεις να σκασετε αυτης της αποψης εισαι;σε λαθος ανθρωπο βρηκες ν α τα πεις αυτα φιλαθλε του καναπε

      1. Επειδή δεν είμαι σαν και του λόγου σου, σημαίνει ότι είμαι φίλαθλος του καναπέ; Βουλωμένο γράμμα διαβάζεις! Χαζός μπορεί να είμαι γιατί έκατσα ν’ ανοίξω διάλογο με σένα, αλλά του καναπέ φίλαθλο, πίστεψέ με, θέλεις ακόμη πολλά ψωμιά για να με αποκαλέσεις!

  4. Εγώ πιστεύω ότι ο αρθρογράφος έγραψε τούτο το άρθρο για να τραβήξει τα κλικς των λίγων (σε σχέση με το λαό του ΟΦΗ) που έφτιαξαν τα πανό. Και επειδή παίρνει θέση ενάντια στην επικρατέστερη αποψη θα κάνει ντόρο.

    Επειδή διαβάζω ό,τι υπάρχει στο net για τον ΟΦΗ, διαβάζω και τη στήλη του. Αυτο που τελικά δεν έχω καταλάβει ειναι οτι:

    – Σκόπιμα αφήνει πολιτικά υποννοουμενα για να τονώνει την ακροδεξιά μειωνότητα της Θ.4 (και με αντικομμουνιστικά σχόλια σε προηγούμενο άρθρο του)
    ή
    – αναλαμβάνει αυτόν τον ρόλο γιατί μυρίζεται παραπάνω κλικς. (Μάλλον ο ανταγωνισμός των κλικς μεταξύ των sites για τον ΟΦΗ έχει πιάσει κορυφή).
    ή
    – και τα 2;

  5. Παιδιά ας μη το κουράζουμε άλλο.Το συγκεκριμένο πανό(με το μάτι) και όχι το άλλο, ήταν φρικτό.Και επειδή γίνεται λόγος για τους Κρητικούς που έπεσαν για την απελευθέρωση της Ηπειρωτικής Γης και αναπαύονται στην αγκαλιά της,να είστε σίγουροι ότι οι ψυχές τους θλίβονται για το ολίσθημα των παιδιών τους.Μια σημαντική λεπτομέρεια μόνο.Της θυσίας των Κρητικών προηγήθηκε το 1828 η θυσία Ηπειρωτών εθελοντών υπό τον Οπλαρχηγό Χατζημιχάλη Νταλιάνη στο Φαγκοκάστελλο Σφακίων.Σύμφωνα μάλιστα με τους τοπικούς θρύλους οι ψυχές τους περιφέρονται ως σκιές μέχρι σήμερα στον τόπο της Θυσίας τους.Είναι οι περίφημοι Δροσουλίτες.

  6. Όπως λέμε χανούμια, Τούρκοι, Βούλγαροι, Αυστριακοί, έτσι βγάλανε και οι Γιαννιώτες το εντελώς καθυστεριμενο “απόγονοι του Ιμπραίμ” όπως λες.
    Βλέπεις τους ΠΑΟΚτσίδες να σηκώνουν πανό για να αποδείξουν ότι δεν είναι από Βουλγαρία; ‘Η ΑΕΚτσίδες ότι δεν είναι χανούμια;
    ΤΟ ΠΑΝΟ ΑΥΤΟ ΗΤΑΝ ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΚΥΡΟ ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΩΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΑΛΛΑ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ. ΞΥΠΝΑ.

  7. Κύριοι όλοι δίκιο έχετε. Πράγματικα πρέπει να διδασκόμαστε από την ιστορία μας. Με πρώτο μάθημα την αλληλοφαγομάρα μας. Όλοι αγαπάμε τον τόπο μας, την ομάδα μας και τον πολητισμό μας. Φισικά ο κάθε ένας σκέφτεται με το δικό του μυαλό κι έτσι διαφωνούμε. Σημασία τώρα έχει το τρίποντο στο ολ. στάδιο. Άντε με τη νίκη αύριο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *