Advertorial

Γιατί οι Έλληνες προτιμούν τις λιγότερο γραφειοκρατικές ψηφιακές εμπειρίες

30/6, 12:04 - Eπιμέλεια: Gentikoule.gr

Η ψηφιοποίηση της καθημερινότητας έχει φέρει ευκολίες, αλλά μαζί με αυτές έφερε και νέα εμπόδια, κυρίως για χρήστες που θέλουν άμεση πρόσβαση σε υπηρεσίες χωρίς να περνούν από περίπλοκες διαδικασίες. Στην Ελλάδα, η γραφειοκρατία δεν έχει εξαφανιστεί από την online πραγματικότητα και πολλοί πολίτες συνεχίζουν να έρχονται αντιμέτωποι με υπερβολικά έγγραφα και περίπλοκες επαληθεύσεις.

Αυτό εξηγεί γιατί τα τελευταία χρόνια, οι Έλληνες στρέφονται σε ψηφιακές εμπειρίες που απαιτούν λιγότερο κόπο και παρέχουν άμεση πρόσβαση. Οι τραπεζικές υπηρεσίες, οι κρατικές πλατφόρμες, τα online καζίνο και οι εφαρμογές ψυχαγωγίας, έχουν όλα ένα κοινό σημείο. Πρέπει να εξασφαλίζουν έυκολη πρόσβαση χωρίς γραφειοκρατικές διαδικασίες, ώστε να προσφέρουν καλύτερη λειτουργικότητα και λιγότερη ταλαιπωρία.

Καζίνο χωρίς ταυτοποίηση – Ψυχαγωγία χωρίς καθυστερήσεις

Ένας από τους τομείς όπου αυτή η ανάγκη για απλότητα και λιγότερες γραφειοκρατικές διαδικασίες φαίνεται να είναι ιδιαίτερα σημαντική, είναι τα online casino. Πολλοί Έλληνες παίκτες έχουν κουραστεί από τις απαιτήσεις των κλασικών πλατφορμών, οι οποίες ζητούν συχνά φωτογραφίες ταυτότητας, αποδεικτικά κατοικίας και πολύωρη αναμονή για έγκριση, πριν μπορέσει κάποιος να παίξει ή να κάνει ανάληψη. Κάτι που έχει στρέψει αρκετούς Έλληνες στα καζίνο χωρίς ταυτοποίηση στοιχείων.

Τα καζίνο χωρίς χωρίς επαλήθευση στοιχείων KYC, προσφέρουν μια εναλλακτική εμπειρία. Ο παίκτης μπορεί να κάνει εγγραφή και να καταθέσει χρήματα μέσα σε λίγα λεπτά, χωρίς να χρειάζεται να ανεβάσει έγγραφα ή να περιμένει επιβεβαίωση. Οι συναλλαγές γίνονται κυρίως με κρυπτονομίσματα (crypto) ή ηλεκτρονικά πορτοφόλια (e-wallets), κάτι που αυξάνει την ταχύτητα και την ασφάλεια. Μάλιστα, ενώ αυτές οι πλατφόρμες απευθύνονται σε ενήλικο κοινό και συχνά εδρεύουν εκτός Ελλάδας, η απήχησή τους στην ελληνική αγορά αυξάνεται σταθερά.

Η επιτυχία των καζίνο χωρίς ταυτοποίηση δεν οφείλεται μόνο στην ευκολία. Συνδέεται και με μια γενικότερη τάση, την ανάγκη του χρήστη να έχει τον έλεγχο, χωρίς να αισθάνεται ότι παραχωρεί πολλά προσωπικά δεδομένα ή χάνει χρόνο με τα διαδικαστικά.

Τραπεζικές υπηρεσίες- Από την ουρά στο mobile banking

Για δεκαετίες, οι Έλληνες πολίτες ταλαιπωρούνταν από τη γραφειοκρατία των τραπεζών, με έντυπα, υπογραφές, φυσική παρουσία και πολύωρες καθυστερήσεις. Η μετάβαση στο mobile banking έφερε μια μικρή επανάσταση. Πλέον, σχεδόν όλες οι καθημερινές συναλλαγές, από μεταφορές χρημάτων μέχρι πληρωμές λογαριασμών και δημιουργία λογαριασμών αποταμίευσης, γίνονται με λίγα taps.

Αυτό που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια είναι η μεταφορά όλο και περισσότερων υπηρεσιών σε πλήρως ψηφιακή μορφή, όπως το άνοιγμα νέου λογαριασμού με selfie και ταυτότητα, χρήση QR code για πληρωμές, ενεργοποίηση κάρτας χωρίς επίσκεψη σε κατάστημα. Οι Έλληνες δεν θέλουν πλέον επισκέψεις σε καταστήματα ούτε αναμονές στο τηλέφωνο. Όσο πιο γρήγορα, τόσο το καλύτερο.

Ηλεκτρονικές κρατικές υπηρεσίες- Η κατεύθυνση είναι θετική, αλλά τα εμπόδια παραμένουν

Οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες του gov.gr έχουν φέρει σημαντική πρόοδο στην πρόσβαση των Ελλήνων σε δημόσιες υπηρεσίες. Πολλές διαδικασίες που παλαιότερα απαιτούσαν φυσική παρουσία, πλέον γίνονται online, όπως η έκδοση υπεύθυνων δηλώσεων, εξουσιοδοτήσεων και πιστοποιητικών.

Ωστόσο, σύμφωνα με την αξιολόγηση των πολιτών για το Gov, η εμπειρία παραμένει ακόμη αρκετά γραφειοκρατική σε πολλά σημεία, όπως τα περίπλοκα βήματα, ανάγκη για σύνδεση με taxisnet, downloads αρχείων και εκτυπώσεις. Η πλατφόρμα λειτουργεί, αλλά δεν είναι πάντα φιλική. Οι χρήστες περιμένουν απλότητα, όχι απλώς ψηφιοποίηση των ίδιων παλιών διαδικασιών.

Η επιτυχία θα έρθει όταν η εμπειρία μοιάζει περισσότερο με μια εφαρμογή για κινητό, παρά με ένα ψηφιακό δημόσιο κατάστημα. Αυτό σημαίνει λιγότερα βήματα, λιγότερη ανάγκη για κατανόηση νομικών όρων και περισσότερη καθοδήγηση.

Streaming, gaming, delivery – Όλα πρέπει να είναι άμεσα

Η επιτυχία των εφαρμογών όπως το Netflix, το Spotify, το efood και το Wolt δεν οφείλεται μόνο στο περιεχόμενο ή την ποιότητα των υπηρεσιών, αλλά κυρίως στην αμεσότητα με την οποία ο χρήστης μπορεί να τις χρησιμοποιήσει. Δεν χρειάζεται να περιηγηθεί σε πολύπλοκα μενού, να περάσει από αλλεπάλληλες επαληθεύσεις ή να αφιερώσει χρόνο για να καταλάβει πώς λειτουργούν. Ο χρήστης περιμένει να ανοίξει την εφαρμογή και μέσα σε δευτερόλεπτα να κάνει αυτό που θέλει, όπως να παραγγείλει φαγητό, να δει μια σειρά ή να ακούσει μουσική.

Αυτή η νοοτροπία έχει περάσει και στον χώρο του mobile gaming, όπου τα freemium μοντέλα έχουν κατακτήσει την αγορά. Οι χρήστες δεν θέλουν να δημιουργήσουν λογαριασμούς, να επιβεβαιώσουν email ή να διαβάσουν όρους χρήσης για να ξεκινήσουν να παίζουν. Θέλουν να κατεβάσουν, να ανοίξουν και να μπουν στο παιχνίδι μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Η αίσθηση του «πατάω και παίζω» έχει μετατραπεί από προνόμιο σε αυτονόητη απαίτηση.

Το ίδιο ισχύει και για τις υπηρεσίες streaming αθλητικών γεγονότων, όπου ο χρόνος είναι ιδιαίτερα σημαντικός. Ο χρήστης που θέλει να παρακολουθήσει ένα ματς δεν είναι διατεθειμένος να περάσει από μακροσκελείς φόρμες εγγραφής ή επαλήθευσης στοιχείων. Θέλει άμεση πρόσβαση στο περιεχόμενο, ιδανικά με μία μόνο σύνδεση.

Όσο περισσότεροι τομείς προσαρμόζονται σε αυτή τη λογική, τόσο πιο καθαρό γίνεται το μήνυμα. Οι Έλληνες θέλουν λιγότερα βήματα, λιγότερες καθυστερήσεις και πιο έξυπνες εμπειρίες, που τους σέβονται και τους εξυπηρετούν. Δεν είναι πλέον θέμα τεχνολογίας, αλλά θέμα φιλοσοφίας στον σχεδιασμό.

Συμπέρασμα

Οι Έλληνες καταναλωτές το 2025 δεν θέλουν απλώς ψηφιοποίηση, αλλά θέλουν απλοποίηση κάθε online διαδικασίας. Η εκάστοτε πλατφόρμα που προσπαθεί να μεταφέρει στο ψηφιακό το περιβάλλον της φυσικής γραφειοκρατίας, απλώς αλλάζει το πρόβλημα και δεν το λύνει.

Είτε πρόκειται για online καζίνο, για mobile banking, για κρατικές υπηρεσίες ή απλές εφαρμογές ψυχαγωγίας, το ζητούμενο είναι κοινό. Χρειάζεται η αμεση πρόσβαση, λιγότερα εμπόδια kai ξεκάθαρες διαδικασίες. Όσοι καταφέρνουν να προσφέρουν αυτή την εμπειρία, κερδίζουν την εμπιστοσύνη των χρηστών και τελικά την επιτυχία.

Ακολουθήστε το Gentikoule στο Google News και στο Facebook

Σχετικά Άρθρα

Περισσότερα Video

Developed by