Θέμα | 1 χρόνος της νέας εποχής του ΟΦΗ: Το club άλλαξε status

Eπιμέλεια:Μανώλης Σαρρής

Ένας χρόνος συμπληρώνεται σήμερα από την ημέρα που ο Μιχάλης Μπούσης και η νέα διοίκηση του ΟΦΗ πέρασε τον σύλλογο στη νέα εποχή του. Το Gentikoule καταγράφει το τι έγινε μέσα σε 365 ημέρες.

Μπορεί να συμπληρώνεται σήμερα (18/10) ένας χρόνος από την ημέρα που ο ΟΦΗ μπήκε σε νέο, υπερσύχρονο, mode και οι κακές αναμνήσεις να αποτελούν, οριστικά παρελθόν όμως είναι εύκολο να σκεφτούμε και να θυμηθούμε που βρισκόταν ο ΟΦΗ πριν από δύο χρόνια ακριβώς: Ο ΟΦΗ αγωνιζόταν στην Football League με πρόεδρο της ΠΑΕ τον Φώτη Τσάλο, είχε μια μετοχική σύνθεση που αποτελούνταν από ανθρώπους που δεν ασχολούνταν καθόλου με τον σύλλογο και το καράβι έδειχνε πως, με μαθηματική ακρίβεια, θα έπεφτε στα βράχια λίγο καιρό μετά – όπου και παραλίγο να πέσει.

Δύο χρόνια ακριβώς μετά, δεν θυμίζει τίποτα τον ΟΦΗ της ανυποληψίας, της μιζέρας και του “αύριο δίχως μέλλον”.

Το Gentikoule καταγράφει το τι έχει γίνει μέσα σε 365 ημέρες και πως η ΠΑΕ ξέφυγε, μέσα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα, από τα ελληνικά πρότυπα δουλεύοντας σαν ένα σύγχρονο, ευρωπαϊκό, club.

Μέσα από τις ενέργειες που έγιναν αυτόν τον χρόνο σε όλα τα επίπεδα, ο ΟΦΗ άλλαξε status, ανέβηκε πολλά level σε σημείο πλέον να αποτελεί ένα πρότυπο λειτουργίας ελληνικού συλλόγου.

365 ημέρες μετά την ιστορική μέρα για τον σύλλογο, ο ΟΦΗ άλλαξε status όχι φέρνοντας τεράστια ονόματα του παγκοσμίου ποδοσφαίρου αλλά κατάφερε να επενδύσει στην δίψα του κόσμου για να επανέλθει σε μια κανονικότητα, να λειτουργήσει όπως ακριβώς ήταν στο παρελθόν – ένα τεράστιο brand name για το Ηράκλειο και την Κρήτη αξιοποιώντας στο έπακρον όλα όσα τον χαρακτηρίζουν ως σύλλογο.

Το brand name του ΟΦΗ μεγαλώνει συνεχώς, τόσο εντός όσο και εκτός αγωνιστικών χώρων προχωρώντας σε συντονισμένες και στοχευμένες ενέργειες που αφορούν τα social media, το marketing και την επανάκτηση της σχέσης εμπιστοσύνης του με τον κόσμο του που φέτος, σε περίοδο κρίσης, στήριξε τη νέα εποχή του συλλόγου ξεπερνώντας τον περσινό αριθμό.

Στην συνέντευξη τύπου που είχε πραγματοποιηθεί το μεσημέρι της 18ης Οκτωβρίου 2018 στο ξενοδοχείο IBIS ο Μιχάλης Μπούσης συστήθηκε στον κόσμο του ΟΦΗ με την εξής απλή ατάκα: “Θέλουμε να μιλούν για εμάς οι πράξεις μας και όχι τα λόγια μας”.

Έναν χρόνο μετά, αυτό αποδεικνύεται αληθινό 100% με τον ΟΦΗ να τρέχει με ταχύτητα φωτός αφήνοντας πίσω του την ελληνική πραγματικότητα.

Ο ΟΦΗ ξεκίνησε τη νέα εποχή με την προσπάθεια να επανακτήσει την χαμένη του δυναμική στο Ηράκλειο, την Κρήτη αλλά και την υπόλοιπη Ελλάδα. Πλέον, ο αθλητισμός είναι ένα σημαντικό δείγμα του marketing και μια από τις πρώτες κινήσεις της ιδιοκτησίας ήταν η πρόσληψη του Λεωνίδα Παπαβασιλάκη. Ο εμπορικός διευθυντής της ΠΑΕ, όντας ένας από τους κορυφαίους στον τομέα του, κατάφερε μέσα σε μικρό χρόνικο διάστημα να πέσει μερικές από τις μεγαλύτερες ελληνικές επιχειρήσεις να συνεργαστούν με τον ΟΦΗ (Stoiximan, Τράπεζα Πειραιώς) αφού τα στελέχη τους διέκριναν το όραμα που υπάρχει στον σύλλογο.

Ο ΟΦΗ πλέον έχει ξεφύγει από τα στενά όρια της τοπικής επιχειρηματικότητας έχοντας συνάψει εμπορικές συμφωνίες με εταιρείες – κολοσσούς στους χώρους τους που βλέπουν πως η ΠΑΕ (και ως εταιρεία η ίδια) λειτουργεί με έναν διαφορετικό, από τα συνηθισμένα, τρόπο. Παράλληλα το τμήμα μάρκετινγκ της ΠΑΕ έχει προχωρήσει σε ενέργειες που συνδυάζουν το εμπορικό κομμάτι με την κοινωνική εταιρική ευθύνη που χρειάζεται να προβάλει ένας σύλλογος που έχει αυτό το βεληνεκές.

Έντεκα μήνες μετά, τον περασμένο Σεπτέμβρη ο ΟΦΗ προχώρησε στο άνοιγμα, σε συνεργασία με τα καταστήματα Cosmos Sport, της πρώτης επίσημης μπουτίκ σε έναν εντυπωσιακό χώρο εντός του “Γεντί Κουλέ” μπαίνοντας και εκείνος στον δρόμο των μεγάλων συλλόγων που έχουν το δικό τους “σπίτι” προμηθεύοντας τον κόσμο με προϊόντα που είναι αποκλειστικά συνδεδμένα με το όνομα του.

Εν συνεχεία ο ΟΦΗ προχώρησε στο… απλό που ωστόσο δεν το είχαμε να λειτουργεί με σύγχρονο τρόπο. Την πλήρη αξιοποίηση των social media (facebook, instagram, twitter, youtube) ποντάροντας στην δυναμική του κόσμου του. Ο ΟΦΗ κατάφερε επικοινωνικά να βαδίσει στα πρότυπα μεγάλων συλλόγων με την έλευση και πρόσληψη του Υπεύθυνου Επικοινωνίας Μανώλη Βογιατζάκη ενώ η δουλειά που γίνεται στον συγκεκριμένο τομέα βραβεύτηκε πριν από λίγες εβδομάδες με την απονομή των silver awards για τα ντοκιμαντέρ που αφορούσαν το παιχνίδι προς τιμήν του Ευγένιου Γκέραρντ και την mini movie των αγώνων με τον Πλατανιά. Ο ΟΦΗ έριξε το βάρος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και με σύγχρονα και ωραία γραφήματα, με μηνύματα όχι μόνο για τα του οίκου του αλλά για όλο το ελληνικό ποδόσφαιρο (όπως τα συγχαρητήρια στις υπόλοιπες ελληνικές ομάδες για τις επιτυχίες τους στην Ευρώπη). Ο ΟΦΗ μπήκε δυναμικά στην εποχή των social media εκμεταλλευόμενος στο απόλυτο την δυναμική παρουσία των φίλων του.

Παράλληλα, μέσα σε αυτόν τον χρόνο δείχνει το πλούσιο κοινωνικό του πρόσωπο ως απόλυτος πρεσβευτής του αθλητισμού στο νησί. Έχοντας μεγάλη επιρροή στην κοινωνία της Κρήτης, ο ΟΦΗ στέλνει συνεχώς κοινωνικά μηνύματα (όπως χθες με την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Φτώχειας) ή και η στήριξη για την αντιμετώπιση του Καρκίνου του Μαστού δίνοντας βήμα στις γυναίκες και φέρνοντας τες στο γήπεδο με ένα συμβολικό αντίτιμο. Μέσα σε αυτόν τον χρόνο ο ΟΦΗ έδειξε πως μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό στήριγμα της τοπικής κοινωνίας ενώ στέκεται συνεχώς δίπλα στη νεολαία του Ηρακλείου και της Κρήτης με συνεχόμενες επισκέψεις σε σχολεία.

Πηγαίνοντας στα τμήματα υποδομής, όντας ένας από τους ελάχιστους ελληνικούς συλλόγους με τέτοιες εγκαταστάσεις. Yπό την διεύθυνση ενός από τα πιο λαμπρά ποδοσφαιρικά μυαλά της χώρας, του Γιάννη Σαμαρά, ο ΟΦΗ κατάφερε να δημιουργήσει ένα τιμ ανθρώπων που βρίσκονται δίπλα στα μικρά παιδιά όχι μόνο ως προπονητές αλλά και ως παιδαγωγοί. Ήδη στο Ηράκλειο φιλοξενούνται μικρά παιδιά από διάφορες περιοχές της Κρήτης ενώ ο ίδιος ο ΟΦΗ έχει αναλάβει εξ’ ολοκλήρου τόσο την δημόσια εκπαίδευση τους, όσο και την φροντιστηριακή παρέχοντας τους όλο το πακέτο προκειμένου να συνδυάσουν τον αθλητισμό με τα μαθήματα τους.

Στο αμιγώς ποδοσφαιρικό κομμάτι, ο ΟΦΗ έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα δίκτυο σκάουτινγκ που απλώνεται από την Κρήτη μέχρι και την Θράκη αλλά και την υπόλοιπη Ευρώπη με την πρόσληψη του Βρετανού Στιβ Κιν που παρακολουθεί παίκτες στην “Γηραιά Ήπειρο” για λογαριασμό του συλλόγου με τα πρώτα αποτελέσματα να γίνονται ορατά όπως με την μεταγραφή του Ζοάο Φιγκεϊρέντο.

Σημαντικό έργο σαφώς αποτελεί η βελτίωση των εγκαταστάσεων στο “Βαρδινογιάννειο” και το “Γεντί Κουλέ”. Μπορεί η ελληνική γραφειοκρατία να έκανε την εμφάνιση της ωστόσο και πάλι μέσα σε έναν χρόνο, η ΠΑΕ απέκτησε δικά της γραφεία εκτός από αυτούς τους χώρους, στο κεντρικό γήπεδο έχουν γίνει πολύ σημαντικές βελτιώσεις ενώ οι σπουδαιότερες αλλαγές πρόκειται να γίνουν το καλοκαίρι του 2020. Παράλληλα στο “Βαρδινογιάννειο” ο χώρος εξοπλίστηκε με σύγχρονα μέσα, το ένα γήπεδο που ήταν παρατημένο (μπροστά από το κλειστό γυμναστήριο) έχει αλλάξει μορφή και δεν θυμίζει σε τίποτα το προπέρσινο χάλι όταν μικρά παιδιά χρειαζόταν να προπονούνται στο χώμα.

Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Gentikoule στο Google News και στο Facebook